Tai Chi Tradycyjne - Szkoła YIN-YANG
 

Artykuły, informacje - Tai Chi i Chi Kung


Artykuły, informacje - Tai Chi i Chi Kung
TAI CHI:
- Ruch to zdrowie - rozpocznij przygodę z Tai Chi i Chi Kung
- Anatomia - podstawy niezbędne w praktyce Snake Style

-
Pięć zasad umiejętnej praktyki

- Dziesięć zasad praktyki Tai Chi
- Czterech Wrogów Wojownika (Carlos Castaneda)
-
Tai Chi Chuan Snake Style

- Linia przekazu Yang Snake Style

-
Sekretny przekaz Tai Chi Chuan rodziny Yang

-
Tiger Style kontra Snake Style

- Trening "JING"
-
Iron in Cotton (Żelazo owinięte w Bawełnę)

- Oddech w praktyce Tai Chi Snake Style

-
Tai Chi pomaga walczyć z cukrzycą

-
Tai Chi podnosi odporność

- Tai Chi - prywatnie :)
- Dokumenty dla zaawansowanych

CHI KUNG:
- Chi Kung - cel praktyki
-
Oddychanie w Chi Kung

- Praca z energią Chi
- Umysł według Chińczyków

- Pole Życia

 Tai Chi pomaga walczyć z cukrzycą

Starożytna chińska sztuka ćwiczeń tai-chi pomaga chorym na cukrzycę wzmocnić układ odpornościowy
i skutecznie obniżyć poziom cukru we krwi.

Dowiodły tego dwa programy badawcze przeprowadzone przez naukowców z Tajwanu i Australii.
Ich wyniki publikuje najnowsze wydanie "British Journal of Sports Medicine".

Tai Chi - opierające się na kombinacji głębokich oddechów i powolnych ruchów - od dawna uznawane jest za jeden z najkorzystniejszych dla zdrowia systemów ćwiczeń. Wiadomo już, że Tai Chi znacznie poprawia pracę układu krążenia, oddychania, a także osłabia stres. Teraz okazało się, że pomaga walczyć z cukrzycą typu 2 - jednym z najczęstszych schorzeń dotykających kraje rozwinięte.

Naukowcy zalecili ochotnikom chorującym na cukrzycę 12-tygodniowy program tai-chi. W jego ramach każdy pacjent poświęcał na ćwiczenia od godziny do półtorej trzy razy w tygodniu.
Po zakończeniu programu okazało się, że stężenie cukru we krwi chorych znacznie się obniżyło.

Źródło: Gazeta Wyborcza
 



 Tai Chi podnosi odporność 

Badania przeprowadzone na University of Los Angeles (Kalifornia) pokazują, że ćwiczenie Tai Chi podnosi odporność u starszych osób.
Zgodnie z nowymi badaniami przeprowadzonymi na UCLA, Tai chi chuan znacząco wzmacnia system immunologiczny starszych ludzi, chroniąc ich przed zachorowaniem na bolesną wysypkę znaną, jako półpasiec.
25- tygodniowe badania przeprowadzone na grupie 112 osób w wieku od 59 do 86 lat, pokazały, że samo ćwiczenie tai chi wzmocniło system immunologiczny do poziomu porównywalnego z otrzymaniem standardowej szczepionki przeciw wirusowi wietrznej ospy wywołującej półpaśca.  Raport ukaże się
w kwietniowym numerze Journal of the American Geriatrics Society.

Rezultaty, twierdzi Michael Irwin, profesor psychiatrii na Semel Institute for Neuroscience and Human Behavior, potwierdzają dobrą reakcję systemu immunologicznego na ćwiczenia. Pokazują, że tai chi może powodować znaczącą klinicznie poprawę odporności na zachorowalność na półpaśca z dodatkową korzyścią dla szczepionki w wypadku osób starszych.
"Są to najnowsze odkrycia, ważne ponieważ pozytywne efekty tych badań mają znaczenie dla innych chorób zakaźnych takich, jak grypa czy zapalenie płuc" powiedział Irwin, który jest również dyrektorem centrum psychoneuroimmunologii. "Jako że osoby starsze wykazują słabszą reakcję na szczepionki, badania te sugerują, że tai chi jest podejściem, które może dopełniać i zwiększać skuteczność innych szczepionek, np. przeciwko grypie".

Podczas badań podzielono osoby na dwie grupy. Połowa ćwiczyła tai chi trzy razy w tygodniu przez 16 tygodni, a druga połowa uczęszczała na zajęcia związane ze zdrowiem przez ten sam okres czasu - zawierające rady na temat radzenia sobie ze stresem, nawykami związanymi ze sposobem odżywiania się
i snem - i nie praktykowała tai chi. Po 16 tygodniach obydwie grupy otrzymały szczepionkę na półpaśca - Varivax. Przy końcu 25- tygodniowego okresu, grupa tai chi osiągnęła poziom odporności dwa razy wyższy, niż osoby z grupy edukacyjnej. Okazało się również, że osoby w grupie ćwiczącej tai chi znacząco poprawiły fizyczną sprawność, witalność, sprawność umysłową i zredukowały dolegliwości bólowe.

Badania były wspierane finansowo przez National Institute of Aging oraz Centrum Medycyny Komplementarnej i Alternatywnej.

Zaczerpnięte z: http: www.dobrametoda.com